Rust..... - Reisverslag uit Rishīkesh, India van tinuzzz - WaarBenJij.nu Rust..... - Reisverslag uit Rishīkesh, India van tinuzzz - WaarBenJij.nu

Rust.....

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg

03 November 2008 | India, Rishīkesh

Hallo!

ZUCHT....... :)
2 uur geleden ben ik in Rishikesh aangekomen. In Pushkar had ik de nachtbus naar Haridwar, deze deed er 14 uur over. De rit was erg leuk. Het was wel de meest oude en vervallen bus ooit, maar het zat helemaal vol met Indiase families die naar Haridwar gingen om te baden in de Ganges. De hele avond en ochtend waren gevuld met gezang en geklap. Ik, als enige westerling, was natuurlijk wel een punt van aandacht, maar op een heel leuke manier.

Ik was eigenlijk van plan om 1 nacht in Haridwar te blijven, maar het was toch erg groot en druk, dus ik ben gelijk naar het andere busstation gelopen voor een locale bus naar Rishikesh.

Hier is het paradijs! Ik zit in een schattig guesthouse met een oud vrouwtje die je mamma mag noemen (zo heet ze gewoon tegenwoordig, geloof ik :)). De guesthouse is tegen een supergroen begroeide heuvel aangeplakt. Er is hier geen verkeer, geen getoeter, geen lastige mannen..... zucht.

Vanaf het balkon zie ik de brede (en hier nog blauwe) Ganges is de vallei lopen. Ik heb zojuist ook een meisje uit Zwitserland ontmoet en zodirect ga ik met haar een yogales doen, haha.
Even alle stijfheid van die busreizen uit mijn lijf zien te krijgen.

Oh ik ben echt zo blij dat ik toch de keus heb gemaakt om naar het noorden te gaan. Als het bevalt, blijf ik hier tot het eind van mijn reis. Vanuit hier kan ik trektochten doen, raften, aan de Ganges zitten, lekker eten, yoga en in de avonden wennen aan de kou voor als ik terug kom in NL.

Nu heb ik ook wat vergelijkingsmateriaal ten opzichte van Rajastan. Rajastan was supermooi, maar zo anders. Nu zit ik echt in een ander stukje India.

Hopelijk is daar alles goed!
Tot over ruim een week!!!

XXXX
Tineke

  • 03 November 2008 - 10:50

    Nikkiii!:

    hey lief!
    klinkt lekker allemaal. Lekker rustig dus, fijn.
    Ik heb je weer gemist op msn, echt jammer.
    Alles is goed met mij, alleen naar de doc geweest voor mn rug, nu doorverwezen naar mensendieck iemand. Gelukkig maar, want anders heb ik zelf later alphahulp nodig hahaha.
    Had je trouwens wel gehoord dat er rechts bovenin india aanslagen zijn geweest, stuk of 12 in Assam (ook Jaipur). Misschien maar ff opzoeken.. Weet niet hoe je daar t nieuws kan bij houden.. Maar doe maar lekker Yoga ;D misschien kun je me dan wat chill oefeningen leren haha
    kus!
    veel plezier!

  • 03 November 2008 - 11:12

    Vince:

    dit klinkt echt goed man! yoga is wel TE crustie hippie voor woorden, maar ge bent in india of ge bent het nie hé!

    groetjes van je gele bus
    xx

  • 03 November 2008 - 11:43

    Dun-ivoos:

    Daar mot ik dun vince-prince dan wel weer gelijk in geven :-p.
    Maar die rust is wel lekker natuurlijk. Geniet er nog maar effe van.
    Ik ben ondertussen helemaal into meneer Vogel (nee niet die van de familie Knots :-) Dank jewel. Errug mooi.
    We zien ons over 2 weekjes.

    '...we are under the same stars...'

    dikke knuf
    x x

  • 03 November 2008 - 13:54

    Paski+Mamski:

    Volgens ons hebben wij die zucht helemaal hier gehoord!!
    Goede zet geweest van je om te verkassen,lijkt me echt te gek daar,je zult maar zo'n uitkijk hebben van je balkon!
    Heb natuurlijk gelijk weer even op google earth gekeken en daar prachtige foto's gezien van de ganges.
    Daar is ook veel te beleven en lekker op rust komen is ook erg prettig.(dadelijk ga je de lastige mannen nog missen)ha!ha!
    Komt helemaal goed daar, geniet ze. Dikke knuffel XXXX Pap+Mam

  • 04 November 2008 - 12:29

    Lennie:

    Jeetje, kom je over een week al weer terug, wat vliegt dat voorbij.
    Nou super fijn dat je nu ergens zit waar het rustig is. En een mama in de buurt...maar dan anders. Wat schattig zo'n vrouwtje!
    Net zo'n sprookje, dat je gered bent uit de boze handen van die vervelende mannen en nu bij mag komen in een leuk huisje hahahaha!
    Veel plezier nog.

    groetjes lennie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Rishīkesh

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 November 2008

bijna in China...

03 November 2008

Rust.....

01 November 2008

Up to the mountains!

27 Oktober 2008

ff nog wat schrijven

26 Oktober 2008

Nog een kamelenkont!

Actief sinds 06 Okt. 2008
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 7987

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2008 - 13 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: